woensdag 29 mei 2013

Leertips

Het is bijna zomer, en dus ook bijna zomervakantie. Daar hebben we natuurlijk allemaal superveel zin in en daarom kun je je motivatie kwijt raken. Ik zie me zelf al helemaal op een lekker strand liggen met een coctail (waar nog een artikel over komt)in mijn hand... Maar laten we niet wegdromen, want we moeten ook nog de toetsweek doorstaan. Hier wat tips voor het leren.

1. Zorg dat je bureau netjes is opgeruimd. Als alles in de weg ligt raak je snel afgeleid en je hebt weinig ruimte. Eerst je bureau schoon, en dan je hoofd!

2. Ik wil altijd iets eten als ik aan het leren ben, ik weet ook niet waarom, ik denk omdat ik dan ook even wat anders doe. Maar neem bijvoorbeeld een lekker kauwgumpje en niet een zak snoep. Ook raad ik je zoethout aan. Je zal wel denken, zoethout??? Maar echt, het werkt voor mij. Je kan het bijvoorbeeld kopen bij de Jamin.

3. Maak een planning. Dan hoef je niet de dag van tevoren te stressen voor je toets. Maak een soort mega agenda op een paar a-4tjes en plak hem bijvoorbeeld op je kastdeur. Als je een nieuwe toets op krijgt zet je hem erbij. Maar maak hem niet onmogelijk!

4. Neem pauzes. Doe bijvoorbeeld een half uurtje huiswerk, en dan vijf minuten pauze. Doe wat jij het prettigst vind.

5. En als je echt wanhopig bent denk je gewoon aan de zomervakantie en dat je nog ff moet knallen om dat te bereiken!

6. Als je met van alles in je hoofd zit, doe is lekker gek! Bel een vriendin en doe even rare dingen. Of ga even helemaal los op je lievelingsnummer.

Succes allemaal!

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten